C++, oyun geliştirme dünyasında güçlü ve verimli bir programlama dilidir. Özellikle Unreal Engine gibi gelişmiş oyun motorlarında, oyunların performansını optimize etmek ve daha fazla kontrol sağlamak için yaygın olarak kullanılır. C++, düşük seviyeli belleğe erişim, yüksek performanslı oyun mekaniği ve etkileşimli özellikler geliştirmede büyük avantaj sunar. Geliştiriciler, C++ ile oyunların temel yapısını, karakter hareketlerini, yapay zeka sistemlerini ve çok daha fazlasını programlayarak özelleştirilebilir ve verimli oyunlar oluşturabilirler. C++, oyun geliştiricilerine büyük esneklik ve güç sunarak, karmaşık oyun projelerinin başarılı bir şekilde hayata geçirilmesini sağlar.
1. Giriş ve Temel Bilgiler
• Unreal Engine Nedir?
• Oyun Geliştirme Süreci
• Proje Oluşturma ve Araçlar
• Unreal Engine Arayüzü ve Temel Navigasyon
2. Blueprint ile Oyun Geliştirme
• Blueprint Nedir?
• Görsel Programlama Dili
• Blueprint ile Temel Oyun Mekanikleri
• Karakter Kontrolü
• Oyun Objeleri ve Etkileşimleri
• Blueprint ile UI Oluşturma
• Widget Oluşturma ve Tasarım
• Event ve Binding Kullanımı
• Blueprint ile Oyun Mantığı Geliştirme
• Oyun Olayları ve Trigger'lar
• Durum Makineleri (State Machines)
3. C++ ile Oyun Geliştirme
• C++ Nedir ve Unreal Engine ile Kullanımı
• Projeye C++ Sınıfı Ekleme
• Temel C++ Programlama
• Veri Türleri, Değişkenler ve Fonksiyonlar
• Oyun Objeleri ve Karakterler için C++ ile Programlama
• Actor ve Pawn Sınıfları
• Oyun Mantığı için C++ Kullanımı
• C++ ile UI Oluşturma ve Etkileşim
• C++ ve Blueprint Entegrasyonu
4. Python ile Oyun Geliştirme
• Python Nedir ve Unreal Engine ile Kullanımı
• Python ile Proje Yönetimi
• Otomasyon ve Araç Geliştirme
• Python ile Unreal Engine API'sinin Kullanımı
• Oyun İçin Araçlar ve Scriptler Yazma
• Python ile Oyun Verilerini Yönetme
• JSON ve XML Dosyaları ile Çalışma
• Python ve C++ Entegrasyonu
5. Oyun Geliştirme Projesi
• Proje Planlama ve Tasarım
• Blueprint ve C++ ile Oyun Mekanikleri Geliştirme
• Python ile Araç ve Otomasyon Geliştirme
• Oyun Dünyası Tasarımı
• Oyun Testi ve Hata Ayıklama
6. İleri Düzey Konular
• Performans Optimizasyonu
• Gelişmiş Blueprint Kullanımı
• C++ ile Gelişmiş Oyun Mantığı
• Python ile Veri Analizi ve Raporlama
• Multiplayer Oyun Geliştirme Temelleri
7. Proje Sunumları ve Geri Bildirim
• Öğrenci Projelerinin Sunumu
• Geri Bildirim ve İyileştirme Önerileri
• Gelecek İçin Kaynaklar ve Öğrenim Yolları